×
×

شبیه سازی مبحث پایداری ولتاژ و فروپاشی ولتاژ درس دینامیک سیستم های قدرت

شناسه محصول:
NP-239004

شبیه سازی مبحث پایداری ولتاژ و فروپاشی ولتاژ درس دینامیک سیستم های قدرت که در محیط نرم افزار متلب شبیه سازی عالی این مبحث صورت پذیرفته است. 

مطالعه بیشترنمایش کمتر
پیشنهاد ویژه محدود
64,000 تومان 80,000 تومان
در صورت خرید 1 عدد از این محصول، مبلغ 3,200 تومان پاداش دریافت خواهید کرد. شما می توانید از این پاداش برای خریدهای بعدی استفاده نمایید. همچنین میتوانید این پاداش را به کوپن تخفیف تبدیل نمایید و یا حتی می توانید به حساب بانکی خود نیز واریز کنید.
خروج
مقایسه محصول0
توضیحات تکمیلی

شبیه سازی مبحث پایداری ولتاژ و فروپاشی ولتاژ درس دینامیک سیستم های قدرت

بررسی اجمالی پروژه

بررسی اجمالی پروژه

این پروژه شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب، به شبیه سازی مبحث پایداری ولتاژ و فروپاشی ولتاژ درس دینامیک سیستم های قدرت اختصاص دارد. کدنویسی این پروژه عالی و با بهترین کیفیت صورت پذیرفته است.

پایداری ولتاژ در سیستم قدرت

پایداری ولتاژ چیست؟

توسعه و تکامل سیستم‌های قدرت منجر به مسائل جدیدی شده است که در سیستم‌های قدرت گذشته اصلا مطرح نبودند. از حیث رفتار دینامیکی ، پیچیدگی و اهمیت مسئله پایداری در آن‌ها افزایش روز افزون یافته است. از جمله مسائل نسبتا جدیدی که سیستم‌های قدرت توسعه یافته امروزی با آن مواجه هستند، بروز ناپایداری به صورت ناپایداری ولـتاژ است. امروزه ناپایداری ولـتاژی مشکل بسیاری از سیستم‌های قدرت می‌باشد. علت این امر، رشد روز افزون مصرف انرژی و فاصله طولانی بین مراکز تولیدو مصرف می‌باشد که سبب نزدیک شدن نقطه کار سیستم به سطح حداکثر بارگذاری می‌شود. بررسی خاموشی‌های گسترده‌‌ای که در کشورهای مخالف جهان به وقوع پیوسته است نشان می‌دهد که علت آغازگر بسیاری از خاموشی‌ها، ناپایداری ولتاژ می‌باشد. به همین دلیل از 15 سال پیش تا کنون توجه مراکز تحقیقاتی و محققان به این مقوله از پایداری سیستم قدرت بیشتر معطوف شده است و کارهای بسیاری در جهت شناسایی این پدیده و عوامل موثر در آن و ارائه راهکارهای کنترلی عملی جهت جلوگیری از وقوع پدیده ناپایداری ولتاژ انجام گرفته است.

استاندارد IEEE  مفهوم پایداری ولتاژ را به شرح زیر تعریف می نماید  :

توانایی یک سیستم قدرت در نگهداری ولتاژ دائمی در همه باس های ( شینه های) سیستم بعد از بروز اغتشاش در شرایط مشخص بهره برداری از  شبکه. اغتشاش در یک سیستم قدرت ممکن است خروج یا به اصطلاح Trip (بخوانید تریپ) ناگهانی یکی از تجهیزات باشد یا افزایش تدریجی و آرام بار.

 

هنگامی که توان الکتریکی انتقالی به بار به جهت جبران و تامین نیاز بار اضافه شده در شبکه، رو به افزایش باشد، (بار می تواند مکانیکی، حرارتی یا روشنایی باشد)، و هر دو مؤلفه اصلی بحث پایداری یعنی توان و ولتاژ در محدوده قابل کنترل باقی بمانند، سیستم قدرت از نظر ولتاژی پایدار و در ثبات است. از طرفی دیگر اگر سیستم نتواند پاسخگوی بار الکتریکی اضافه شده به شبکه باشد و ولتاژ از دست برود سیستم از منظر ولتاژی ناپایدار است. پدیده فروپاشی ولتاژ (Voltage collapse) نیز هنگامی رخ می دهد که افزایش بار باعث غیرقابل کنترل شدن ولتاژ در ناحیه مشخصی از سیستم قدرت گردد؛ بنابراین ناپایداری ولتاژ در طبیعت خود یک پدیده ناحیه‌ای و محلی است، که می تواند به فروپاشی ولتاژ شبکه بیانجامد.

مطالعه بیشترنمایش کمتر
مشخصات
NP-239004

مشخصات

تعداد فایل های قابل دانلود
1 فایل Zip ( شامل گزارش + Mfile ها)
طریقه دریافت محصول
( آنی پس از پرداخت وجه ) قابل دانلود از طریق ایمیل ثبت نامی / دانلود از داخل حساب کاربری
حجم فایل
307کیلوبایت / 307kb
فرمت
یک فایل Zip ( شامل یک فایل ورد + 4 ام فایل ( Mfile) )

نظر / پرسش

متوسط امتیاز کاربران

5.0
,
1 نظر
★★★★★ عالی 1
★★★★☆ خوب 0
★★★☆☆ متوسط 0
★★☆☆☆ ضعیف 0
★☆☆☆☆ خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
  • پرسش و پاسخ (1)
محصولات مرتبط
(2)
پروژه شبیه سازی مدل هفرون فیلیپس و طراحی PSS در قالب یک مثال کاربردی. مدل هفرون فیلیپس با حلقه  AVR به همراه ام فایل ، فایل سیمولینک ، گزارش تایپ شده در قالب فایل ورد به همراه طراحی PSS و ام فایل های مورد نیاز آن.
(1)
پروژه شبیه سازی حلقه کنترل ولتاژ درس دینامیک سیستم های قدرت شبیه سازی مثالی از حلقه کنترل ولتاژ ( AVR ) در محیط نرم افزار متلب به همراه فایل های شبیه سازی ( سیمولینک + ام فایل متلب )+ فایل ورد (گزارش کار) +مثال و...
(2)
پروژه شبیه سازی حلقه کنترل فرکانس ژنراتور + طراحی کنترلر فیدبک حالت با استفاده از جابجایی قطب های سیستم. به همراه فایل های شبیه سازی ( سیمولینک + ام فایل متلب ) + فایل ورد توضیحات لازم + صورت سوال شبیه سازی

دانلودها

فهرست

ایجاد یک حساب کاربری برای استفاده از لیست علاقه مندی

ورود به سیستم
×
شبیه سازی مبحث پایداری ولتاژ و فروپاشی ولتاژ درس دینامیک سیستم های قدرت
64,000 تومان