×
×

Mfile محاسبه ضریب حساسیت جابجایی تولید ژنراتورها در متلب

شناسه محصول:
NP-239013

Mfile محاسبه ضریب حساسیت جابجایی تولید ژنراتورها در متلب

ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید (Generation Displacement Sensitivity Matrix) یک مفهوم است که در برخی مدل‌ها و روش‌های تحلیلی در مهندسی برق قدرت استفاده می‌شود. این ماتریس نشان می‌دهد که چطور تغییرات در تولید قدرت توسط ژنراتورها در یک سیستم قدرت، تغییراتی در جابجایی جریان و ولتاژ در نقاط مختلف شبکه ایجاد می‌کند.



این محصول، در قالب یک Mfile  به محاسبه ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید (a) می پردازد.

مطالعه بیشترنمایش کمتر
نام تجاری:
در صورت خرید 1 عدد از این محصول، مبلغ 1,950 تومان پاداش دریافت خواهید کرد. شما می توانید از این پاداش برای خریدهای بعدی استفاده نمایید. همچنین میتوانید این پاداش را به کوپن تخفیف تبدیل نمایید و یا حتی می توانید به حساب بانکی خود نیز واریز کنید.
خروج
مقایسه محصول0
توضیحات تکمیلی

Mfile محاسبه ضریب حساسیت جابجایی تولید ژنراتورها در متلب

بررسی اجمالی پروژه

ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید، در مهندسی برق قدرت، در برخی مدل‌ها و روش‌های تحلیلی به کار می‌رود. این مفهوم نشان می‌دهد که تغییرات در تولید قدرت توسط ژنراتورها در یک سیستم قدرت، تغییراتی در جابجایی جریان و ولتاژ در نقاط مختلف شبکه ایجاد می‌کند. به کمک این ماتریس، می‌توان رابطه بین تغییرات در تولید قدرت و تغییرات متناظر در جریان و ولتاژ را بررسی کرد و این اطلاعات به درک و برنامه‌ریزی مناسب در بهره‌برداری از سیستم قدرت کمک می‌کند.

این محصول، در قالب یک Mfile  به محاسبه ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید می پردازد. به طور کلی در محاسبات بهره برداری پیش از محاسبه ماتریس ضریب حساسیت ژنراتورها باید اقدام به محاسبه ماتریس Ybus شبکه نمود و این ماتریس را به عنوان ورودی به ماتریس ضرایب حساسیت داد. از این رو برای اجرای این محصول شما باید ماتریس Ybus شبکه مد نظر خود را به عنوان ورودی به آن بدهید.

در صورتی که تمایل دارید تا به صورت اتوماتیک Ybus شبکه را محاسبه می کنید و حجم کدنویسی خود را حداقل کنید به لینک زیر مراجعه کنید :

1) بعد از خرید برنامه محاسبه ماتریس YBUS شبکه، کافیست YBUS را در ابتدای این MFILE فراخوانی کنید تا به راحتی ماتریس ضریب جابجایی تولید ژنراتورها به ازای هر تغییری در YBus محاسبه گردد. 

2) الزامی به خرید Ybus نیست. شما می توانید ماتریس Ybus شبکه خود را در ابتدای برنامه فراخوانی کنید اما در نظر داشته باشید که خرید محصول تابع Ybus قابلیت ایجاد تغییرات در ybus را به طور لحظه ای به شما می دهد و در اثر هر تغییر دیگر نیازی به تغییر ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید ژنراتورها نیست.

ضریب حساسیت جابجایی تولید چیست؟

ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید (Generation Displacement Sensitivity Matrix) یک مفهوم است که در برخی مدل‌ها و روش‌های تحلیلی در مهندسی برق قدرت استفاده می‌شود. این ماتریس نشان می‌دهد که چطور تغییرات در تولید قدرت توسط ژنراتورها در یک سیستم قدرت، تغییراتی در جابجایی جریان و ولتاژ در نقاط مختلف شبکه ایجاد می‌کند.

ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید (Generation Displacement Sensitivity Matrix)

با استفاده از این ماتریس، می‌توان رابطه بین تغییرات در تولید قدرت ژنراتورها و تغییرات متناظر در ولتاژ و جریان را بررسی کرد. این اطلاعات می‌تواند در تحلیل و برنامه‌ریزی بهره‌برداری از سیستم قدرت مفید باشد، به‌طوری که با تغییرات در تولید قدرت، اثرات آن بر نقاط مختلف شبکه و قابلیت عملکرد سیستم قدرت بررسی شود.

در مجموعه مدل‌ها و روش‌های مهندسی برق قدرت، ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید به صورت ماتریسی n در m است که در آن n تعداد نقاط ارتباطی در شبکه (مانند گره‌ها) و m تعداد ژنراتورها است. مقادیر این ماتریس نشان می‌دهند که چه تغییراتی در جریان و ولتاژ نقاط مختلف شبکه را ناشی از تغییرات در تولید قدرت ژنراتورها می‌کند.

استفاده از ماتریس ضریب حساسیت جابجایی تولید در مهندسی برق قدرت، امکان پیش‌بینی و تحلیل تأثیر تغییرات در تولید قدرت بر روی جریان و ولتاژ شبکه را فراهم می‌کند. این اطلاعات می‌تواند در برنامه‌ریزی بهره‌برداری، مدیریت بار و نظارت بر سیستم قدرت مفید باشد.

مطالعه بیشترنمایش کمتر
مشخصات
NP-239013

مشخصات

مناسب برای
دانشجویان رشته مهندسی برق
تعداد فایل های قابل دانلود
1
طریقه دریافت محصول
( آنی پس از پرداخت وجه ) قابل دانلود از طریق ایمیل ثبت نامی / دانلود از داخل حساب کاربری
حجم فایل
1 کیلوبایت / 1kb
فرمت
Mfile متلب

نظر / پرسش

متوسط امتیاز کاربران

5.0
,
1 نظر
★★★★★ عالی 1
★★★★☆ خوب 0
★★★☆☆ متوسط 0
★★☆☆☆ ضعیف 0
★☆☆☆☆ خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
  • پرسش و پاسخ (0)
محصولات مرتبط
(1)
پروژه شبیه سازی YBus در متلب - Ybus- MATLAB Mfilesاین محصول کد نویسی دقیق و عالی ماتریس  YBUS در محیط نرم افزار MATLAB  است. با استفاده از این شبیه سازی می توانید ماتریس YBus را به آسانی محاسبه نمایید یا در پروژه های...
شبیه سازی اینورتر و پنل های فتوولتاییک متصل به شبکه شبیه سازی اینورتر و پنل های فتوولتاییک متصل به شبکه شبیه سازی اینورتر و پنل های فتوولتاییک متصل به شبکه
پیشنهاد ویژه محدود
شبیه سازی اینورتر و پنل های فتوولتاییک متصل به شبکه، نشان می‌دهد چگونه آرایه پنل‌های خورشیدی می‌تواند از طریق یک تبدیل‌کننده (اینورتر) به شبکه متصل شود. ابتدا توان حداکثر قابل استخراج از پنل‌های خورشیدی با استفاده از...
شبیه سازی محاسبه YBus بر اساس شبکه استاندارد 10 باس IEEE شبیه سازی محاسبه YBus بر اساس شبکه استاندارد 10 باس IEEE
پیشنهاد ویژه محدود
(1)
شبیه سازی محاسبه YBus بر اساس شبکه استاندارد 10 باس IEEE ، یا ماتریس همبستگی آدمیتانس (Admittance)، یک ماتریس است که در تحلیل و مدلسازی شبکه‌های برق استفاده می‌شود. این ماتریس، ارتباطات آدمیتانسی بین نودها (بازگشتی یا...
(1)
این پروژه، شبیه سازی الگوریتم هوشمند Grey Wolf Optimizer (GWO) در متلب است. الگوریتم بهینه‌سازی گرگ‌های خاکستری (Grey Wolf Optimizer) یک الگوریتم هوشمند مبتنی بر شیوه ترکیبی از رفتار گروهی گرگ‌ها است که بر اساس رفتار...
پروژه الگوریتم TLBO در متلب + آموزش گام به گام در قالب یک فایل Mfile آموزش الگوریتم TLBO را به شما هدیه می دهد و در قالب یک فایل گزارش فارسی به آموزش گام به گام این پروژه می پردازد. شما می توانید از این الگوریتم در...
(1)
الگوریتم بهینه‌سازی جمعیت ذرات (Particle Swarm Optimization - PSO) یک الگوریتم بهینه‌سازی مبتنی بر تکامل جمعیتی است که بر اساس تغییرات موقعیت و سرعت ذرات در فضای جستجو عمل می‌کند. این پروژه در قالب یک فایل Mfile آموزش...

دانلودها

فهرست

ایجاد یک حساب کاربری برای استفاده از لیست علاقه مندی

ورود به سیستم
×
Mfile محاسبه ضریب حساسیت جابجایی تولید ژنراتورها در متلب
39,000 تومان